Spinat

Det kan være en stor fordel at drikke sine grøntsager – eksempelvis i en smoothie. Denne smoothie er knaldsund og spækket med alt, hvad immunforsvaret hungrer efter. Spinat er anvendt som det grønne, men grønkål eller broccoli kan også bruges. Spinat indeholder meget jern. For at øget optagelsen af jern har jeg tilsat en citrusfrugt, der indeholder C-vitamin. Udover denne bonus med jernoptagelsen bidrager citrusfrugter også med en syrlig smag, som giver en dejlig friskhed. Du kan variere din egen smoothie ved at tilsætte lidt ingefær, chili, chiafrø, mandler eller hørfrø. Andre frugter du med fordel også kan tilsætte er kiwi eller ananas. En fordel ved denne smoothie frem for friskpresset juice er, at du får alle kostfibrene fra de tilsatte ingredienser, frem for blot at anvende saften fra dem. Banan er tilsat for at give en fløjlsblød konsistens og en super sødme, som gør denne smoothie ekstra delikat.

1 stor portion
50 g frossen spinat
1 banan
1 appelsin eller citron
Koldt vand til den ønskede konsistens
5 stk. mandler eller 1 tsk. olie

  • Alle ingredienserne kommes i en blender og der blendes til du har den ønskede konsistens.
Print Friendly, PDF & Email

Skriv et svar