Peanutbutter- og bananmilkshake

Milkshake består typisk af is og mælk og en given smagsgiver. Denne opskrift er helt uden mælkeprodukter, men stadigvæk får du en fantastisk cremet og lækker milkshake fyldt med sødme og fylde. Kalorieindholdet i denne milkshake er på 380 kcal pr. portion (i alt 370 g). Sammenlignes denne opskrift med milkshakes du kan købe ved McDonald, ser det således ud. Følgende er fra McDonalds egen ernæringsfolder og pr. portion. Milkshake med jordbærsmag, lille, 203 kcal. Milkshake med vaniljesmag, mellem, 326 kcal. Milkshake med chokoladesmag, stor, 411 kcal. Fordele ved at lave din egen milkshake er, at du præcis ved, hvad der er i af ingredienser, den er billigere og bedre for dig. Brug gerne en peanutbutter af god kvalitet. Dvs. at den består af peanuts (jordnødder) og salt. Der skal ikke være tilsat sukker eller andre unødvendige sager, derfor er det en god ide at kigge efter de økologiske varianter.

1 portion
180 g banan (ca. 2 stk.)
40 g peanutbutter (gerne økologisk)
1,5 dl koldt vand
Evt. 4 isterninger

  • Blend alle ingredienserne sammen til en ensartet masse og enjoy.

Tip: Har du ikke peanutbutter, kan du bruge almindelige saltede peanuts. Start med at blende 40 g af disse og tilsæt resten.

Print Friendly, PDF & Email

2 tanker om "Peanutbutter- og bananmilkshake"

    1. Katrine Eld Forfatter

      Hej Jenny. Ja. Denne milkshake indeholder 1590 kJ hvilket svarer til 380 kcal for hele portionen på 370 gram. Jeg kender ikke størrelserne på de milkshakes McDonald har, kun lille, mellem og stor. Der er samlet 20 g fedt, 36 g kulhydrat, 13 g protein og 3 g fibre i hele portionen.

      Svar

Skriv et svar